Veelgestelde vragen
Onderwerpen
-
Wat is Midas?
Midas is de database van brainbay waarin alle aan- en afmeldingen van vastgoedobjecten worden opgeslagen, inclusief alle kenmerken van deze objecten. Midas is de bron van de meeste producten en diensten die brainbay biedt.
-
Wat is Tiara?
Het uitwisselingssysteem Tiara zorgt voor de centrale uitwisseling van objectgegevens tussen makelaars. Kantoorautomatiseerders zijn gecertificeerd om uit te wisselen met Tiara. Via Tiara worden objecten (bijvoorbeeld te koop staande huizen) gestuurd naar allerlei partijen, waaronder funda en makelaarswebsites. U voert als makelaar uw objecten in Tiara via het pakket van een gecertificeerde kantoorautomatiseerder.
-
Wat doet een kantoorautomatiseerder?
Kantoorautomatiseerders zijn gecertificeerd om uit te wisselen met Tiara, het uitwisselsysteem van brainbay. Via Tiara worden objecten (bijvoorbeeld te koop staande huizen) gestuurd naar allerlei partijen, waaronder funda. Makelaars voeren hun objecten in Tiara in via het pakket van een gecertificeerde kantoorautomatiseerder. Daarnaast levert de kantoorautomatiseerder allerlei andere diensten voor de makelaar, zoals bijvoorbeeld een crm-pakket.
-
Ik heb interesse in een aansluiting op TIARA
Wij informeren u graag over ons certificeringstraject. Stuur een e-mail en vermeld in ieder geval:
- Bedrijfsnaam
- Naam contactpersoon
- Telefoonnummer
- Emailadres
- Kvk-nummer
- Website
- Omschrijving bedrijf
- Omschrijving doel certificering
-
Wat doet een webbeheerder?
Webbeheerders hebben de mogelijkheid om objecten (zoals te koop staande huizen) op te halen en te gebruiken voor het voeden van makelaarssites. De webbeheerder kan alleen de objecten ophalen van makelaars die hen daarvoor toestemming hebben gegeven middels een bestelformulier.
-
Ik wil webbeheerder worden
Wij vertellen u graag hoe u webbeheerder wordt. Stuur een e-mail en vermeld in ieder geval:
- Bedrijfsnaam
- Naam contactpersoon
- Telefoonnummer
- Emailadres
- Kvk-nummer
- Website
- Omschrijving bedrijf
-
Waar meld ik problemen met TIARA?
Ervaart u als kantoorautomatiseerder een probleem met Tiara? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op:
- Urgent binnen kantoortijden: bel naar (030) 850 45 00
- Urgent buiten kantoortijden: bel naar het calamiteitennummer (nummer is bekend)
- Niet-urgent: mail naar support@brainbay.nl
-
Welke gegevens zijn van mij verwerkt?
Wilt u verwerkte gegevens inkijken, wijzigen of verwijderen neem dan contact op met de NVM via privacyhelpdesk@nvm.nl. De NVM beoordeelt of u gerechtigd bent om het verzoek in te dienen en vervolgens of uw verzoek wordt ingewilligd.